lördag 11 juli 2009

Arlanda

Måste bara blogga om Arlanda igen. (Jag har ju berättat om den Afghanska familjen redan som jag nog chockade svårt).

Där jag satt och surfade satt det en kille från London. Efter någon timme tyckte vi som att vi kände varandra för det var ju typ nästan inga andra där, så vi började prata med varandra i stället för att surfa. Eftersom jag led av akut sömnbrist och hade hjärtklappning och mycket svårt att hitta orden (svenska som engelska) och dessutom hade jag ju övat upp min turistengelska under en vecka var det lite pinsamt att måsta erkänna för honom att jag jobbar som engelsklärare. :P Han var i alla fall artig nog att inte kommentera något om det. Så vi pratade om religion istället. Det var mycket intressant! Dock inte så bra att jag inte kunde komma på vad Judendom heter på engelska! Då är man trött! Men det tog honom väldigt lång tid också att komma på vad det heter :P Det blev i alla fall ett mycket bra samtal trots att jag snavade på orden ibland :P När han sen skulle gå till sitt flyg bytte vi snacks - min delicatoboll mot hans Pringles. Jag tyckte det var ett bra byte för Delicaton skulle jag garanterat ha ätit upp men chips är jag inte lika svag för. Ändå åt jag upp dem igår till middag ...

Inga kommentarer: