onsdag 23 januari 2008

Sockerberoende

Försöker minska på mitt sockerintag. Efter drygt en månads konstant fikande börjar det vara dags att göra ngt åt saken (om man ska slippa att köpa en hel ny garderob), (inte för att det i sig vore så tråkigt men…). Hittills har jag klarat en dag utan kakor och godis – i måndags. I tisdags försökte jag ha min arbetskompis till att hindra mig från att gå och hämta en chokladboll på eftermiddagen men när arbetskomppis #2 kom in med en chokladboll kunde varken jag eller arbetskompis #1 stå emot längre. Detta berättade jag för några kompisar på kvällen och detta är vad de tar fram ur ett skåp:
En hel kasse med choklad! Så var den dagen totalförstörd!

Dagens chokladstatus: 3 bitar ur konstig rosenask sen i julas.

Sitter nu och försöker övertala mig själv att inte dyka på pepparkaksburken. Känner att moralen sviktar…

Inga kommentarer: