måndag 15 augusti 2011

Vitsjön i mitt hjärta

Mamma och pappa har köpt ett sommarställe. Jag kommer hädanefter referera till det som "landet". "Vi ska åka ut till "landet" som Stockholmarna säger som bor i innerstan. "Landet" ligger i Vitsjön. Best place ever. Tyvärr tycker även myrorna det och eftersom jag såg MacGyver när jag var liten tror jag de är livsfarliga! Så för att undkomma dem tog jag den nyinförskaffade kanoten och paddlade  över till stranden. En följde dock med i båten så jag hoppade nästan ur... Den stranden är enda stället jag badar på i Sverige. Visserligen är vattnet iskallt eftersom det är vråldjupt men det brukar vara hyfsat private beach förutom en och annan local. Man måste nämligen veta att det finns en strand och exakt var man stannar för vattnet syns inte ens från vägen och det finns ingen skylt and we intend to keep it that way! Långt ifrån elever och paparazzi.


Inga kommentarer: