söndag 21 augusti 2011

Sover sött på rosa moln


Man är väl en rutinerad bröllopsbesökare. Fyra månader gammal och har redan varit på tre bröllop. Man ska lära sig tidigt! Jag försökte räkna upp alla bröllop jag har varit på under åren och på rak arm kom jag på 21 stycken och då har jag troligtvis glömt något men räknade inte in mitt eget som fortfarande är det bästa jag någonsin varit på. Så klart. Det enda som var på minuslistan med vårt bröllop, som jag tycker själv, var vädret. -30 grader är ju liite i överkant. Eller underkant. I övrigt var allt strålande. Men jag tycker fortfarande att det var en bra idé att gifta sig på nyårsafton och ordna nyårsfest åt alla man känner och fördelen med vintern är att ingen är särskilt bröllopsmättad, för ärligt talat tycker till och med jag att det är skönt att vi inte har ett fjärde bröllop att gå på i sommar.


Inga kommentarer: