fredag 19 augusti 2011

Street fashion

Det har hänt igen! Jag blir stoppad på gatan.


I stort sett varje gång jag har på mig min regnkappa får jag frågan om var jag har köpt den och ofta av i stort sett främligar. Igår när jag var ute och promenerade med barnvagnen i regnet stoppade en kvinna med en hund mig och sa att hon precis hade letat på internet efter något liknande men inte hittat någon. Jag fick upplysa henne om att sportbutikerna nog säljer mer vanliga funktionsregnjackor och att om hon ville ha en sån här får hon nog kolla in modekedjorna istället.


Jag upphör aldrig att förvåna mig. Visst, jag gillar den jättemycket, den ger en anledning att vilja gå ut i regnet. Men det är väl lite old news för mig. Den är väl drygt tre år gammal. Och mönstret börjar faktiskt kännas liite 2008. Men i en stad som denna håller den tydligen måttet.


Ibland undrar jag varför jag själv aldrig stoppar någon på gatan som jag tycker har på sig något snyggt och frågar var de har köpt det. När jag blir stoppad själv blir jag glad och tänker aldrig att personen i fråga är desperarat på fel sett, även om en på jobbet en gång sprang (!) efter mig in i kapprummet för att fråga var denna klenod kom ifrån.  Jag tar det bara som en komplimang och tycker de har bra smak. Själv är jag typ rädd för att jag ska inkräkta på någons integritet att be dem avslöja sina "hemligheter". Så verkar folk aldrig tänka om mig. Jag kanske inte har någon integritet? Jag verkar i alla fall vara easy accessible och det är jag glad för, det vill jag vara!


Inga kommentarer: