fredag 19 augusti 2011

Kvällsdepp efter en i övrigt bra dag

What to wear? What to wear? Tänk så lätt det är när man är så här söt i vad som helst. Till och med i kusinens alldeles för stora vantar. Själv har jag klädångest inför morgondagens bröllop. Ångrar att jag aldrig har prioriterat att köpa något nytt i sommar. Hur tänkte jag?! Allt jag har känns så hopplöst 2009 och tyvärr är allting lite så där löst sittande som är snyggt om man är smal, inte om man försöker dölja sin postgravida mage. Suck. Helt plötsligt är alla andra postgravida smalare än mig och jag känner mig hopplös. Min signaturfrisyr funkar inte heller längre. Det var snyggt med lockig sned uppsättning när jag var blond och hade långt hår. Tyvärr ser man oftast ut som en tant i uppsatt hår när man är mörkhårig. Jag har insett det efter sommarens alla förevigade tillställningar. Tyvärr.


1 kommentar:

Linda sa...

Fram med plattången och sotade ögon. Man behöver inte vara ljuv på bröllop! Tuff morsa är roligare än pryd tant.