torsdag 12 maj 2011

Expresshopping

Published with Blogger-droid v1.6.8
De senaste veckorna har jag shoppat väldigt mycket. Jag har inte varit på stan särskilt ofta eller särskilt långa stunder utan det har varit lite grab and run över det hela. Alltså inte alltid så överlagda inköp. Har man mera tid på sig finns det utrymme för att tänka efter lite extra. Behöver jag verkligen det här? Vilka alternativ finns det? Finns det billigare alternativ? Tidigare har jag gått mellan butiker och jämfört, nu har jag handlat på första stället jag gått in på. Effektivt, men kanske inte så prismedvetet. Som med den här tvålen. Hade sett i Kicks-tidningen att den nu fanns i en ny doft "i utvalda butiker" och när den stod där på hyllan blev jag så glad för "utvalda butiker" brukar betyda typ Stockholms innerstad och den hade ju rosa text så den måste jag ha! Hade jag bara haft mer tid på mig och hade jag luktat på den ordentligt hade jag kommit fram till att nej, den här behöver jag inte. Den är lite för dyr för att man inte ska gilla hur den luktar. Maken vägrar nästan använda den. Men jag kan ju inte slänga bort den. Det är den för dyr för... Otroligt onödigt. Nästa gång blir det H&M-tvål igen. Eller så köper jag någon billig refill och låtsas som det regnar.
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer: