fredag 18 september 2009

Not outdoorsy enough

Mina kollegor tycker inte att jag platsar i arbetslaget. Jag tillhör Friluftsliv & Ledarskap och jag gillar inte att vara ute särskilt mycket. Jo, det gör jag. Men det ska vara under ganska så trevliga förhållanden. De tyckte att vi skulle ha inträdesprov i arbetslaget och att kravet skulle vara att klara av att sova ute i tält i regn en natt. Det kan de glömma att jag gör :) Frågade en kollega om han tyckte att jag såg ut som tälttjejen. Just take a quick look. Jag i klackar, kjol, cerise kofta och blonderat hår. Han tyckte inte det.

Bilden är stulen från swe-trade.com

5 kommentarer:

e sa...

Satsa på den andra biten istället -ledarskap, du går ju kurs! Och det passar dig bättre att få bestämma än att laga mat på ett triangakök, jag vet!!!

Little Miss Splendid sa...

Haha, B. hade nog en smula intuition när hon placerade mig i sk-laget. Min gamla gympalärare lär fortfarande berätta anekdoter om min katastrof till campingupplevelse på Idrott och hälsa B. Har personligen inte satt min fot i ett tält sedan dess ;-)

Glamour Teacher sa...

Little Miss Splendid - vad hände???

Jag ser det faktum att jag ingår i Friluftsliv mera som en pik eller ett ironiskt skämt :)

Linda sa...

annars kan vi byta a-lag! :) Jag skulle gärna ge mig ut i skog och mark ;)

Glamour Teacher sa...

sounds like a plan! jag gillar dans och teater! mest dans i alla fall :)