tisdag 8 september 2009

Birthday coming up

Birthday's coming up! Fast det känns nästan som att den redan har varit för jag har fått presenter ändå. Helt spontant. Bjöd hem mina släktingar på paj för ett tag sedan och då fick jag presentcheckar på blommor och gick och handlade nya uteblommor för halva summan, vilket verklgen var på tiden.
Resten ska jag använda upp när pelargonsäsongen är helt över och jag måste klippa ner dem och ställa bort dem för vintern. Här är en bild på mitt köksfönster med pelargonierna btw. Köksbordet är också en present kan vi säga. Det var farfars.
(Jag behöver gardiner, I know). Frågan är bara vad jag ska ställa dit i stället som känns lika trendigt och rätt = retromormorskänsla? Har läst att St Paulerna är på tillbakagång, men vet inte om jag är så sugen på dem, då måste man ju vattna i fat och jag har ju redan köpt krukor som får stå där de står men med annat innehåll tänkte jag. Jag funderar på Aloe Vera. Inte så retro kanske men.

Fick nyligen också ett paket av min mamma. Den här:

Så nu är det bara att sätta igång med bakandet inför födelsedagskalasen. Är jättesugen på alla goda cupcake-recept som finns i den. Ska nog börja med att öva lite inför lördagens Baby Shower som jag ska hosta (obs! engelskt uttal!).

3 kommentarer:

Wannabe-svensklärare sa...

vill bara meddela att det heter pelargon.

Glamour Teacher sa...

hmmm... ja jag visste nog det iigentligen.

Little Miss Splendid sa...

Vad snyggt din farfars bord blev i köket- det passar ju perfekt! Gillar även kökslampan, den är ny va? :)