måndag 7 september 2009

Don't try this at home

Måste berätta om förra veckans Blond Moment. Jo, det är en ordvits och det var medvetet.

Jag var så less på mitt hår som i längderna såg nästan helblont ut men i hårbotten bara sporadiskt slingat. Även när det var nygjort såg det ut som att jag hade utväxt på slingorna eftersom jag alltid missade lite här och där, och då fick jag den briljanta idén att jag skulle blondera hela botten. Själv. Hemma. Med Kicks-blondering. Smaaaart. Not. Jag fick ha på mig ett brett hårband på jobbet i tre dagar och boka en första-hjälpen-akuttid hos frisören och slinga håret. Så nu ser det vettigt ut, men kanske ändå lite ljusare än än vad jag helst hade velat. Som det hade kunnat bli om jag hade gått till frisören från början och berättat vad jag tänkte göra.

Så veckans lärdom: Inga hemmablekningar. Period.

1 kommentar:

Anonym sa...

En del gör verkligen vad som helst för att få vara blond :-P