fredag 14 augusti 2009

Viktigaste träningsaccessoaren?


Jag har själv alltid stört mig på tjejer som verkar anse att den viktigaste träningsaccessoaren är läppglanset. Jag tycker att man får gå till gymet på sin lediga dag helt osminkad och sunkig - man ska ju ändå duscha efteråt! Och jag har framhållit att där jag tränar finns det inte direkt några sådana typer - om de har funnits har de nog i så fall bytt ställe till något lite mera flashigt och glossigt. Där jag tränar är det mysigt och familjärt! Äsch, jag kan lika gärna göra lite reklam - Friskvårdskompaniet heter stället där jag tränar. Där känner man sig som hemma och instruktörerna är super och chefen är bäst ;) och det är ok om man inte har lip glosset med sig. Men. Idag innan jag skulle åka och träna letade jag förbrilt efter mitt favoritläppglans som jag har haft borta i fyra dagar nu. Idag lånade jag av S och A för de har samma men frustrationen växte. Jag var bara tvungen att hitta det. Jag menar - vad är en glamour girl utan sitt lip gloss? Det var i strandväskan jag hade med mig i söndags. Phu vilken lättnad! Men då är frågan om jag nu har blivit en sån där som har lip glosset som viktigaste träningsattiralj? Jag hade förvisso också nytt träningslinne och mina ljusa byxor som är för tighta och ostretchiga att ha när man tränar det mesta annat, vilka jag har fått av en kompis som hade "kört för mycket spinning och fått för stora lår för byxorna", men jag som "har så smala (läs: otränade) lår kan ju ha dem" :P

Nu ska jag göra ett nytt försök att sova.

Inga kommentarer: