tisdag 20 januari 2009

Ingen bergsutsikt för pappa

Hatar att ha dåligt samvete. Det är en av de känslor jag inte har lärt mig hantera.
Nu har jag dåligt samvete för att jag inte lyckades hjälpa pappa välja tapeter till sitt kontor.
Det var före jul men det lät som att det kunde vänta tills efter jul och jag utan deadline kommer aldrigt till skott. Nu var det tydligen överspelat och hans rum har målats istället...

"Jag behöver inga tapeter. Det ska ändå upp så mycket grejer på väggarna. Det är som att kasta pärlor för svinen" uttrycker han det. Men jag vet att han inte menar det. Egentligen vill han ha en vacker fototapet med ett berg som jag visade honom som kostar flera tusen. Orealistiskt ja, men det kanske fanns alternativ. Men det vet inte jag för jag undersökte aldrig saken vidare.
Och nu gnager det. Samvetet. Måste kompensera. Men hur?

Om ni undrar varför jag hinner blogga så mycket idag är det för att det är uppsatsrättningsdag. Det går segt med uppsatserna. Bättre med bloggen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, är det detta en lärare har betalt för alltså??? ;)
Tack förresten för kortet, du måste tacka din mor för valet av motiv... Vi bögar går riktigt igång på ngt naket, speciellt kvinnor!!! Jösses amalia, du kunde väl åtminstone valt en het man eller något som var värt att titta på??? haha

Anonym sa...

men hallå, om han verkligen hade velat ha bergstapeten hade han ju kunnat köpa den själv!