tisdag 20 januari 2009

Bling-bling + Shakespeare = ?

Julklappen jag fick förra veckan var en bling-bling korthållare. Ser ut som en jättediamant med en vajer i sig. Funderar på att ta hit den på jobbet men jag vet inte riktigt om jag törs. Börjar vara mycket krimskrams här. Jag har nyss tagit hit en artikel av Linda Skugge från tidiningen Chic som så klart har rosa bakgrund och satt upp på min anlagstavla som verkligen är i blickfånget för ALLA här i krokarna. Just under sitter ett helsides uppslag ur DN men färgbild på Bella och Edward ur Twiligth-filmen. Och på mitt skrivbord står följade (i ett urval):

En svart blomkruka med låtsasväxt i
En vit Starbuckstermosmugg
En rosa "Little I"-minttablettask
Två tavlor med en grön och en rosa/orange blomma samt
En handkräm från Lush
En mönstrad kalender
Chockrosa post-it lappar

Jag vet inte hur mycket mer jag kan tona upp mitt rosa-glamour-self... Men tar jag hit bling-bling hållaren ska jag sätta dit mitt nya favoritcitat av Shakespeare som hjälper mig igenom mina tråkiga dagar:

Come what come may,
time and hour runs
through the roughest day.

Inga kommentarer: