onsdag 14 januari 2009

Färdlektyr

Enligt Ebba von Sydow ska man tydligen blogga om vad man har läst på semestern. Så jag gör det då.


Jag läste ut Eclipse - den tredje boken i Twilightserien av Stephenie Meyer. Har du inte börjar läsa dem än - börja! Nu har jag bara den fjärde boken kvar men jag vill inte läsa den ännu. Jag vill dra ut på det och ha kvar den, spara på den. Men för att fortsätta på vampyrtemat läste jag John Ajvide Lindqvists Låt den rätte komma in. Att båda handlar om vampyrer är dock den enda likheterna med Twilight. Låt den rätte var otäck och ganska dålig skulle jag säga. Slutet var bra men genom hela boken var den otrevlig. Och inte särskilt spännande heller. Sånt gillar inte jag. Men jag kommer säkert att ska se filmen i alla fall. Efter Den rätte började jag läsa Snabba Cash av Jens Lapidus. Den är jag ganska fast i. Handlar om Stureplan, kokain och juggemaffian. Kan det bli bättre? Hmmm... Men den funkar!


Så klart läste jag också decembernumren av Glamour och Chic som jag tog med mig. Jag har insett att att prenumerera på två tidningar samtidigt inte är min grej. Det är stressande! Jag har aldrig hunnti läsa ut den ena innan den andra kommer och så byggs det på hög! Skulle aldrig kunna ha en dagstidning. Men min Chicprenumeration ska ha gått ut vid det här laget. Jag ringde och frågade och de sa att det inte skulle komma fler nummer. Men det gör det. Och jag förstår inte varför. Den är bra, men jag blir stresad. Hade tänkt säga upp Glamour, men den hade jag visst förskottsbetalat ända till februari. Och jag känner på mig att jag kommer att förlänga. Måste ju ha någon av de tidningarna. Tycker båda är bra. Svårt att välja, men jag kan inte ha båda.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag gillar dig, det gör jag verkligen... men, vi har verkligen inte samma smak på lektyr! Låt den rätte komma in var ju superb! Och Glamour... nää... det är ju ingen bra tidning! :)

Anonym sa...

Oj, jag råkade skriva ordverifieringen som namn. Det är naturligtvis din kära fd kollega som skrev ovan!