fredag 5 december 2008

Teknik

Fick vara tekniksupport åt mina äldre kollegor här igår. De ville ha genomgång av hur projektorvagnen fungerar. En liten reflektion bara - om jag ingick i Teknikarbetslaget och inte visste hur projektorn fungerande skulle jag nog tycka att det var lite pinsamt.

Här om veckan när mina elever hade prov och jag hade tagit in min laptop för att jobba undertiden utbrast en av eleverna förundrat -En laptop... som att han aldrig hade sett en förrut. Det hade han nog inte heller. I alla fall inte i skolan. Men faktiskt är det så att vi i två av arbetslagen har fått bärbara datorer. Ganska lyxigt tycker jag. Men en av mina teknikmotståndarkollegor utbrister lite nu och då -Jag hatar den här datorn, om hennes. Jag tycker min är rätt fin jag. Jag gillar alla former av teknik. Har alltid gjort. Det blir väl så när man växter upp och har en teknikintresserad pappa.

Inga kommentarer: