måndag 1 december 2008

Måndag

Jag vet inte varför, men de senaste veckorna har faktiskt måndagar varit de bästa veckodagarna. Vet inte om det är för att man har låga förväntningar och söndagsångest före som man alltid blir positivt överraskad. Men måndagar är bra!
Som idag till exempel. Jag hade en ganska soft morgon och hann ändå få gjort det som behövdes innan lektionerna. Sen var kanadensiskan med igen vilket så klart var ett lyft. Under lektionen tog jag ut min elev som ligger bakom den officiella svenska Twilight-sidan och frågade henne om hon kunde tänka sig att berätta lite i klassen om det eller om jag fick intervjua henne och det kunde hon! Hon blev jätteglad och tyckte att det var roligt att jag var ett Twilight-fan.

Senare idag hade jag medarbetarsamtal med min chef vilket var trevligt och uplyftande. I quote: "Jag tycker du är duktig på samtal. Du är tydligt och rak när vi har haft våra elevsittningar med föräldrar. Det kan ju vara lätt att man slätar över lite och sopar under mattan när föräldrarna är där. Men det gör inte du." Nope. Inte jag inte. Jag är inte konflikträdd jag inte. Jag säger det som behöver sägas. Är inte rädd för att vara obekväm. Kul att man får beröm för det =)

Sen ringde de idag och sa att våra stolar har kommit! Jippi! Så nu ska vi åka och hämta den och därefter äta på Max! Jippi! =) Måste bara vänta på att bilen ska tina upp först... I love Norrländskt. Not.

Inga kommentarer: