fredag 12 december 2008

ego boost

idag hade jag inga lektioner och på min gamla skola var det Luciatåg så jag passade på att åka dit och se på det. hade tänkt hälsa på en av mina favoritklasser från förra året och deras svensklärare (vi hade en del sammarbeten i klassen) men det visade sig att svenskläraren var sjuk så då passade jag på att vara vikarie. (hur sjuk i huvudet är man om man vill jobba gratis när man är ledig??) men det var inte så mycket till lektion. de skulle förbereda redovisningar som nästan alla grupper redan var klara med så de fick gå efter en halvtimme. men mycket roligt var det i alla fall att träffa dem och prata med dem. en riktigt ego boost. =) de är inte så nöjda med engelskan det här året och ville gärna ha mig tillbaka. =) likewise.

sedan var jag på zonterapi. vilken gjej! helt sjukt! om jag har haft svårt att hitta saker att göra av med pengar på tidigare (???) har jag nu hittat något att lägga dem på. ska nog gå på en serie i januari eller senare. är man desperat så provar man allt, eller hur? även om det ruinerar en.

men för att inte sväva fram och slå huvudet i taket körde jag nästan på en pappa som var ute med barnvagn. han blev riktigt galet arg. och det kan man ju förstå. så då fick man känna sig lite lousy som motvikt allt det positiva. not more than fair. jag blev i alla fall inte skyldigt till man slaughter. (eller baby slaughter).

2 kommentarer:

Anonym sa...

hallå, är du like viktoria silvstedt eller what? typ pratar english varannan mening. :)

Glamour Teacher sa...

eh nej, har aldrig tänkt mig ha några som helt likheter med Viktoria Silvsteds :P Jag är englesklärare, there of the English.