tisdag 28 februari 2012

Sånt som gör mig lycklig

Jag älskar att få upp saker på väggarna här hemma. Särskilt bokhyllor och hyllor jag kan överösa med små tingestar. Jag har hur mycket grejer som helt som jag vill ha framme och njuta av i vardagen men det har man verkligen inte kunnat tro de senaste fyra och halvt åren vi har bott här. Det har varit rätt så kalt. Det blir så när man köper ett renoveringsobjekt som behöver totalfixas. Då räcker inte orken till småfixet. Inte pengarna heller. Till det där som är så viktigt för trivsamheten i ett hem. Vi brukar snitta 6-9 månader på att få upp en nyinköpt grej, men nu var det bara knappt en månad sedan jag köpte oss en liten bokhylla, och ikväll kom den up!! Så nu får jag fylla den med böcker och annat kul! Sånt gör mig lycklig. Jag känner mig som dan före julafton när man får klä granen!


Vintage-boken i mitten är ett köptips förresten. Vad varje fasionista borde ha. (Den är skolboken i tv-programmet Stylisterna på Kanal 5 Play). Marie Birde heter författaren.


Inga kommentarer: