onsdag 15 februari 2012

Billigare än Cambridge

Jag pratade här om dan med några om Cambridge-dieten. Att det tydligen funkar och är jätteeffektivt. Och jag skulle behöva gå ner 8 kg. Eller i alla fall 6. Eller åtminstone 5, de sista tre kan jag leva med, till 1a mars för att vara tillbaka i jobbformen. Men jag tycker sånt där är för jobbigt alltså. Jag har provat byta ut en del luncher när jag ändå bara är hemma mot shakes men till eftermiddagsfikat är man ju nästan svimfärdig då ju. Men om man byter ut alla måltider ska man visst inte bli lika hungrig. Efter första veckan det vill säga. Men det där tror jag aldrig att jag fixar med. Jag har inte självdisiplinen. Halva dagarna går ju ut på att äta dessutom! Nej, jag behöver mera hjälp på traven. Något som man inte kan smita undan. Något som en magsjuka. Aldrig känner man sig så smal som efter en magsjuka. Men så ställde jag mig på vågen här efter en sådan sejour och -1 kg minsann! Ett! Bara sju kvar då... Så nu funderar jag på om man ska försöka dra till med någon riktigt elak matförgiftning. Ungefär som den (ena gången av två) som jag faktiskt har ätit på McDonalds (för er som undrar varför jag inte äter där mer) då jag blev besinningslöst sjuk på en buss mellan Jönköping och Stockholm och låg med 40 graders feber i en lägenhet i Upplands Väsby i en vecka och missade höstupptakten på nya terminen på Universitetet. Då var jag  smal så jag fick hålla i byxorna i korridorerna sen. Något sådant kanske skulle fixa biffen. Pardon the pun. Så man kanske ska prova äta någon gammal illaluktande korvbit som kanske ligger kvar längst in i kylen. Sånt ska visst vara rätt effektivt. Det blir ju också mycket billigare än Cambridge. Eller har någon något bättre tips? Jag vill ju lixom inte åka på en till endagars som bara resulterar i ett kilo. Nej ska det va så ska det va!

6 kommentarer:

Sus sa...

Billigast & bäst är Brinkengymmet! Du är såååå välkommen. ;)

Micke körde Cambridge & han känner många som har gjort det. Den enda det har funkat på, av de jag vet, är hans mamma. Det gäller ju att behålla självdisciplinen även efter. Jag personligen skulle aldrig aldrig aldrig klara av att byta ut mina måltider mot en shake eller bar. Men enligt Micke så blev det lättare efter första dagarna. Oavsett, de som gör det är duktiga människor, eller de är inte jag helt enkelt. Jag testade förresten det då jag opererade bort några tänder men min mage blev mest konstig så jag antog att min mage behöver fast föda.

Nu är det ju ett tag sedan vi sågs men då tyckte jag inte att du behövde gå ner i vikt. Du var precis lagom!

Glamour Teacher sa...

Tack Sus, men vilken vikt man trivs med är ju väldigt subjektiv. Sen är det nog två plus sen jag såg dig sist. Julen gör ju alltid sitt. Men jag siktar på löpbandet mera än Cambridge. Så får det väl ta sin tid. Om man nu får vara frisk nån gång. Tycker jag har varit sjuk väldigt mycket den här vintern. Du också vet jag ju. Jag är inte motiverad till någon turbobantning, sen vet jag att jag rör mig mer på jobbet än hemma så det kommer nog också hjälpa en del. Men snart dax att ses va?!

Sus sa...

Det är definitivt dags att ses. Jag har snart vältrar mig klart i självömkan (över katten) så om inget anant helveteskap dyker upp så hör jag av mig för träff. :)

Little Miss Splendid sa...

Blää, har också kört ofrivillig "snabbdiet" men detta inföll precis innan den berömda lingonveckan så jag känner mig jäst och nasty ändå. :-(

Alla har vi vår trivselvikt, men som utomstående tycker jag absolut inte att du behöver känna någon panik över nuvarande vikt, tror många skulle "döda" för att se ut som dig!

Glamour Teacher sa...

Ja Sus vi får hoppas att det lugnar sig nu. Du har verkligen haft din beskärda del av elände i vinter. Här av dig när du orkar.

Little Miss Compliments - det var stora ord. Jag kan väl inte annat än att tacka och bocka men betvivla.

Ljuvliga Linda sa...

Du skall icket byta ut lunchen. Du ska äta frukost, lunch, middag samt två mellanmål. Punkt. Varken du eller jag mår bra av lågt blodsocker, så det är mat du ska stoppa i dig. Då kommer resultaten.

Skippa fikat och tryck i dig en avokado eller två i stället. Sedan vet du ju vad jag tycker... träning är a och o. Både för välbefinnandet och immunförsvaret.

Ät, sov och rör på dig. Då är du i form vilken dag som helst. Inga genvägar funkar. Liks piks!