lördag 25 februari 2012

Snyggmoments

Det är inte ofta jag bjuder på bilder på mig själv här på bloggen men i helgen hade jag faktiskt ett snyggmoment (ok, bilden är kanske inte snyggast men ändå). Ny outfit inklusive skor, som dock var superhala. Jag tänkte att jag skulle vara praktiskt och inte ha skoombyte med mig men det var sjukt halkigt ner för backen hemifrån så jag vinglade ner som Bambi on ice och ibland sprang jag för att det inte fanns fäste nog för att gå. Det är en ganska brant sträcka, och hoppades att inte ramla sönder strumpbyxorna och försökte rädda upp det hela några gånger genom att hoppa ut i snödrivorna. Det var en kille i backen som hade ganska roligt. Jag kan visa upp skorna senare, och ännu senare ska jag nog klacka om dem. Hur som helst så var jag snygg. Men detta till trots var mitt sällskap för kvällen, svägerskan, duktig på att poängtera att the prime time of my life var för fem år sedan. 2007. Det var mitt bästa år. Bättre än så blir det aldrig. Det var då jag började blogga för att ta med mig lite glamour hem efter en sjukt glamorös helg i Stockholm. (Ni kan leta i arkivet). Då vägde jag ca 13 kg mindre, hade just varit hos frisören klippt och slingat håret i höstens trendigaste frisyr och jättesnygga nya kläder som tydligen gjorde en look som var så ny och rätt att jag typ (tydligen) var nästan snyggast på hela Café Opera (Stureplansbratsen gillade visst det där) och blev filmad i programmet Fråga Olle på Grand Garbos (som tydligen sen typ alla mina elever såg så klart. Typiskt). Jaja det där var tider det. Sånt där som jag och svägerska kommer berätta för barnbarnen sen. -Ni ska veta, det var hösten tjugohundrasju och mormor var till huvudstaden... Men jag tycker jag är snygg nu också faktiskt. Lite tjockare, men äsch. Man ska säga som icke-namnnämnd "när jag är smal och tränad, då gillar jag min kroppstyp jättemycket. Haha. Undrar om det finns någon som inte gör det? Men nu ska det här fattiga fettot komma i form som Mia Skäringer skulle ha sagt. Fröken O har hotat mig till det och henne är jag lite rädd för. Så fler snyggmoments coming up.

5 kommentarer:

Sus sa...

Det blir förhoppningsvis samma för mig. Det är dags att se lite snyggare utan även på hemmafronten - min sambo sa igår "du går ju alltid i mjukisbyxor" trots att jag just klätt upp mig, lockat håret & sminkat mig dagen till HANS ära. Han sa det inte anklagande utan mer konstaterande men ändå. Lite fin vill man ju vara ibland, även hemma.

Fröken O sa...

MOAHH AHH HAAA!!!

/Bitchen

Svägerskan sa...

Jag skrattade där i slutet så jag grät. Fattiga fettot. Men asså, jag menade inte att din prime time är förbi. Bara att du kan se ut så OM du vill. Och det där med att gilla sin kroppstyp när man är smal och vältränad, vilket weirdo sa det???? Min prime time var i slutet av mellanstadiet, by the way.

Fröken O sa...

Jag är förresten övertygad om att min "prime time" inte har existerat ännu. Jag räknar med att vara där cirka 2024!

Rebecca sa...

Såå fin du var! Middagen måste styras upp, när ni är friska igen :) Vi är hungriga haha Kram