torsdag 20 oktober 2011

Snart resklar

Resan är bokad (of all the places in the world I choose Gran Canaria), passet är fixat och jag har shoppat min första tankini. Då räknar jag inte mitt halternecklinne från USA i baddräktstyg som har fungerat som nödlösning, till att börja med när jag konstaterade att det tydligen är jättevulgärt att ha bikini in the Midwest. Där har visst alla one-piece eller tankini så jag fick åka hem från poolpartyt i ett halvblött linne i en iskall Amerika-aircoolad bil eftersom jag hellre verkade konstigt som åkte runt i mina badkläder än ännu mera vulgär än vad jag redan had proven to be (man kunde visst inte heller gå runt i kjolar ovanför knäna och linnen med spagettiaxelband). (Mormor håller kanske med?). Och jo, tankinin har lite leopardmönster i sann Hollywoodfruanda. Faktiskt nästan på ett lite tantigt sätt. There are only so many options you have så här i slutet av oktober i en iskall smalltown där ingen visst förväntas sola efter augustis slut. Men jag funderar på att blinga till den lite. Vi får se. Jag tänker mer leopard och gulddetaljer åt folket. More is more i vanlig ordning.

Inga kommentarer: