söndag 30 oktober 2011

Så här är det

Man kan inte gå ut på krogen om man är över trettio. Har barn. Eller är lärare. Eller möjligen i omvänd ordning. Jag är alla tre. Så. Not ever happening again.


Tyckte det gick bra tills för cirka drygt ett år sedan. Sen slog visst alltihop till. Jag vet inte vem jag tror att jag lurar i mina hippa shorts och strumpbyxor. Nu slår det mig. Jag är ju drygt tio år äldre än alla andra. Och tyvärr vet de det med alldeles för stor säkerhet. Jag erkänner därmed att ja, jag är gammal och lämnar därför över utrymmet till yngre generationer for good. Kanske i en annan stad. Eller i någon form av vip-hörna där det är snuskigt dyrt att vara (varför finns det inte det?!? Glamour Teacher skulle ha en egen sektion för sig och sina vänner). Annars blir det bara hemma i någons vardagsrum framöver. Krogen is no place for me. I admit it. Bye bye dansgolvet och krogen. Jag gör slut med er. Det är bäst så. Men det är himla synd att det inte kan få vara mera blandat.

2 kommentarer:

Ljuvliga Linda sa...

Välkommen till verkligheten.

Little Miss Splendid sa...

Nej, nej, Linda. Välkommen till Umeå ska det vara! Här kan man dansa loss även om man passerat 30-strecket. Fick för inte alltför länge sedan en kommentar från dörrvakten att han rekommenderade en annan nattklubb just den kvällen. Kikade in och där stod vår föräldrageneration och skakade rumpa :)