torsdag 6 oktober 2011

Koppning

Så har man provat massage med koppning. Det var intressant. Huden blev alldeles varm och det ska visst öka blodcirkulationen så pass bra att 10 minuters koppning sägs motsvara 30 massage. Men på vaderna var det inte skönt! Inte heller i korsryggen. Och nu har jag ett rödblått sugmärke på ena skuldran bredvid mitt ärr från i våras som inte har läkt särskilt snyggt än, så just nu ser jag ganska så beaten up ut. Men så ska jag inte på några galaevents i helgen med baraxlade klänningar. (Babysim dock. Tänkte om de ringer socialen...?). Man kan i alla fall konstatera att man inte är på massage så ofta som det skulle behövas när massören gång på gång säger -oj oj, oj oj oj med sympati i rösten och -de här har fått jobba du, de känns som benbitar. Så jag bokade ett återbesök redan nästa helg. Då blir det kombinerat facial :)


Inga kommentarer: