måndag 29 mars 2010

100%

Inte mycket med mig har varit 100%. Det tror jag beror på att jag inte har jobbat 100%, därför ska jag nu gå upp i tid. Då kommer allt bli 100%. För så tror jag att det funkar. Måste man lägga ner all tid man har så blir det bättre och då blir det roligare och då går det lättare att lägga ner mer tid. Att det sedan råkar vara den sämsta perioden att jobba 100% pga av alla nationella prov, det får bortses ifrån. När jag trodde att jag för en gångs skull skulle få en lugn och fin april/maj/juni med färre prov än någonsin och för en gångs skull hinna njuta av lite vårsol tar jag på mig en klass till förrutom nedan nämda ansvarsuppgifter. Men vadå, vårsolen verkar ju lysa med sin frånvaro anyway. Dissar den mig, dissar jag den. Jag får mer pengar och mindre tid att göra av med dem. Det måste ju vara en win-win situation?

3 kommentarer:

Bror sa...

jag vill skriva något om dumförklaringen om tid och pengar här och hur dom inte alls hänger ihop (sarkasm) för någon dumförklarade mig just om precis det argumentet på ett högst underförstått kontroversiellt sätt.

Men jag ska inte göra det, (oops I just did implicitly in a controversial way!) för någon annan har sagt att jag bara inte är snäll. Så jag ska träna på det.

Tjing!

Little Miss Splendid sa...

Grattis! Vilket flyt du har! :)

Glamour Teacher sa...

bror - fattar ingenting av dina kommentarer. som vanligt.

splendid - tack!