torsdag 4 september 2008

Pedagogisk lunch

Sitter här framför datorn och väntar på att ännu en arbetsdag ska ta slut. Har nyss ätit lunch. Satte mig vid det enda bord som var ledigt, vilket var det som inofficiellt är särskolans bord. Så det dröjde inte länge innan mitt matsällskap utgjordes av skärskolans elever och jag kände inte riktigt för att vara "social och intresserad, engagerad lärare" och ställa en massa bra pedagogiska frågor till dem, utan jag ville ha så kallad "lunchrast" bara vara mig själv och prata om sådant som intresserar mig. Men det händer inte speciellt ofta på den här skolan. Antingen får man försöka vara trevlig, artig och prata med 50+lärarna om väder och vind (vilket absolut kan vara trevligt, men man blir rätt less på det efter några veckor) eller så får man vara "pedagogisk".

Det enda som förgyller min tillvarao just nu är att jag har på mig mina sprillans nya glasögon! Hämtade ut dem igår. Men de känns lite sneda så jag får nog gå tillbaka imorgon o be dem fixa till dem lite mer. (Börjar vara pinsamt att gå dit...).

Nu är snart min pedagogiska lunch slut. Time to get back to work.

Inga kommentarer: