tisdag 16 september 2008

Dagens citat

En av mina engelskkollegor:
"Det är inte en sån där modern blå stol utan en brun."

The so called "modern blå stol" är en sån där kontorsstol från ca -98. Ni vet, när det var omåttligt poppis med den där mörkblå färgen på allting. Jag hade den på alldeles för mycket: tapeter, vaser, etc. Och...kontorsstol!

En blå kontorsstol är nog det sista i min värld som kvalificerar in under kategorin "modern". Men som ni vet har vi ju olika referensramar, mina engelskkollegor och jag...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Allt är absolut relativt! Som student sitter jag på en mycket oergonomisk pinnstol á la årgång 1993. Men å andra sidan påstår jag inte att den är modern ;-)

Glamour Teacher sa...

ja...man får ju olika perspektv. antar att det inte är så lätt att byta ner sig som du på sätt och vis har gjort. men det kan ju vara riktigt roligt att vara student också! och bara man gör det man vill kan man ju bo precis hur som helst! sen tror jag att du har en fin lägenhet även nu! och en modern och ergonomisk kontorsstol kan du nog kosta på dig så småningom. kram

MyNameIsNotTracy sa...

jag tycker att du ska byta namnet på bloggen till bitter teacher ;)

Vad hände med glamouren????

Glamour Teacher sa...

jo du har helt rätt. jag är bitter. det är inte mycket i mitt liv som är positivt just nu. då är det inte lätt att fokusera på glamouren, men det ska bli bättre! jag lovar!

Anonym sa...

hitta glamouren i vardagen om man ska lära från boken du gav mig!