torsdag 22 maj 2008

Såpan Skärgårdsgymnasiet

Idag ringde en rektor från Skärgårdsgymnasiet i Stockholm. De vill ha en telefonintervju med mig till veckan. Exciting! =) Skolan finns inte ännu, utan den öppnas till hösten. En helt ny friskola med en massa möjligheter att få vara med och utforma och påverka! Och en massa förstabarnssjukdommar... Men nu är jag sugen! Där vill jag jobba. Jag har redan tänkt ut en massa roliga grejer man kan göra på en skola som heter "Skärgårdsskolan" och är helt ny. =)
Låter som en såpa tycker jag. Tänk er - Skärgårdssåpan. I huvudrollen- en norrländs lärarinna. Starring: me =)

Nej, nu ska jag inte bli totalt carried away by my day dreaming here. Men ändå. Fast det är ju inte i första hand upp till mig och jag får rollen eller inte. Det bestämmer ju de. Sedan får jag ta ställning till om det är ett jobb som stämmer in i min profil. Får höra vad min agent tycker.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ska börja där som elev till hösten:D Ska bli Kuuuuuuwwwl!:)

Glamour Teacher sa...

det blir säkert jätteroligt! jag däremot, kommer inte vara där något. ska inte jobba där.