torsdag 8 maj 2008

Fulaste någonsin!

Jag har just sett det fulaste någonsin! Utanför vårt hus står en relativt ny Saab 93 parkerad. Bilen är gråmetallic med regnsbågfärgat tak och plåtfälgar! Ägaren har alltså klistrat på ett regnbågsrandigt jätteklistermärke över hela biltaket! Stolt gayaktivist eller helt enkelt helt utan smak? Tror jag måste spionera för att se vem männikan är... Ibland önskar jag att jag var journalist och hade i uppdrag att intervjua märkliga människor. Jag kanske kan låtsas... Och säga att jag gör min egen Filip och Fredrik TV-serie... "Norrlands skönaste människor". Kanske kan vara något...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du skriver du hysteriskt roligt: "Stolt gayaktivist eller helt enkelt helt utan smak?". Uttrycket gayaktivist visste jag inte ens fanns kvar, de existerade på 70-talet i NYC där de protesterade mot rådande samhällsklimat! Idag tror jag man helt enkelt säger homosexuell, lesbisk, flata, bög eller liknande...

Du kanske borde starta en detektivbyrå för nyfiknare människa finns inte...

Säger som jag hört hört flertalet Skellefteåbor säga "Skellefteå är mer gay än Skellefteå tror".

Peppen sa...

Det är ju jag som brukar säga så! Sant som det är sagt: "Skellefteå ÄR mer gay än vad Skellefteå tror!"

Och glamourteacher...du är nog en av de mest nyfikna mänskor jag känner *lol*