måndag 26 maj 2008

My Job Is Ruining My Good Looks

Mitt jobb gör mig tjock!
Jag har plötsligt insett att jag har blivit tjock! Ok, inte tjock tjock. Men ändå, tjock som i inte särskilt smal längre. Alla kläder sitter tight och inte särskilt snyggt längre och vågen har börjat visa obekanta siffror! Ve och fasa!
Inte konstigt när det enda man har gjort de senaste typ två månaderna är suttit stilla på sin stol och rättat prov och uppsatser och mumsat på en massa gofika och godis för att hålla motivationen uppe...
Här på jobbet finns det alltid en massa gosaker. Det här med "Fikavecka" är inget bra koncept eftersom det innebär att kollegorna överträffar varandra i smaskigheter och fikat räcker inte bara till den dagen det tas med utan det blir just "fikavecka" - man fikar heeela veckan! Inklusive kvällar och helger.
Måste ut i joggingspåret! Problemet är bara att det fortfarande finns ett berg med rättning kvar. Ett berg som börjar överföras på min mage... Huvva!

Inga kommentarer: