onsdag 14 mars 2012

Januari börjar året, vabruari kommer näst.

Gör man något annat än att vara sjuk i början av året? Särskilt i februari. Vi har varit sjuka i princip hela februari och nu även halva mars. Och precis lika dant var det förra året. Vinterkräk och feber. Usch. För att inte tala om året före året dessförinnan. För tre år sedan menar jag. Då jag hade en hemsk läppinfektion i februari /mars. Och nu ännu en långdragen förkylning som aldrig vill ge sig. Och jag som skulle träna och komma i form. Köpte till och med en ny löparjacka i fjällen. Tärnaby har en riktigt fin sportbutik. Men när ska jag få använda jackan? Ont i halsen och snyt och snörvel och host host. Glamourfaktorn är väldigt låg. Det måste vara av denna anledning man sjunger "Januari börjar året, februari kommer näst". Det finns lixom inget mer att säga om februari än att den kommer efter januari. Förutom då att det är då man är sjuk. Men så tror jag inte man skulle skriva en sångtext.


En kollega använde begreppet "Vabruari". Det tycker jag var sjukt bra. Det blir nästa år det.


Någon smart typ har i alla fall försökte väga upp februaris elände genom att lägga två "högtider" där; Alla hjärtans dag och Fettisdag så att man i alla fall kan få trösta sig med choklad, gelehjärtan och semlor. Och sen är man ännu tjockare än man var efter julhelgerna.


Men snart är det april, då är det vår på riktigt och motionsmotivationen brukar infinna sig, och bäst av allt - lillsessan fyller ett år! Det är med det i tankarna jag släpar mig igenom denna eländiga vårvinterförkylning. Oj vad kalas det ska bli! :) Tårta och godsaker. Och sen ska det tränas :)


3 kommentarer:

Rebecca sa...

Ja inte lätt alla gånger! Men du vet att jag gärna ställer upp som din träningsvän hihi ;)Ring när du får tid över kram

Petra Marksén sa...

Ja FY VALE för februrai! Haha "vabruari", var det bästa jag har hört på länge :D

Frk O sa...

"Sen ska det tränas"! Låter bra, det ska jag lägga på minnet ;)