onsdag 4 januari 2012

När vi ändå är inne på bröllop

Man ska ju blicka tillbaka och summera året och så och det finns ju egentligen bara en sak att nämna och det är ju att världens gladaste goaste snällaste lugnaste finaste busigaste lilla människa kom till oss den 1a april. Men det är ju lixom too obvious, men ska man nämna något annat unikt mindre (?) egocentrerat och mera bröllopscentrerat för året 2011 så var det den nya överraskningsbröllopstrenden med Ebba von Sydow i spetsen (ja bokstavligen faktiskt ;)) som slog ner som en bomb och fick Charlotte att sätta kaffet i halsen och sedan hosta och storkna, grina och sedan självdö. Ja jag är ledsen. Jag har problem med överraskningar, jag är alldeles för mycket kontrollmänniska för att hantera sånt och mitt alterego Charlotte ser överraskningsbröllop som i det närmaste helgerån. Hur kan man beröva sig (MIG). på all planering på det sättet?! Den något vettigare delen av mitt komplexa jag försöker dock poängtera att även överraskningar kräver sin planering och erbjuder nog mist lika mycket magi och förväntan som ett 9-månadersnormalplanerat bröllop. Kanske utan all den press som överaskningsmomentet kanske befriar från. Men det sista Charlotte sa innan hon drog sitt sista andetag var Jag.måste.veta.när.ALLA.gifter.sig!!Det.är.min.rättighet.som.bröllopsplaneringsmästarinna!!Jag.kan.inte.leva.så.här!!Buhuuu. Vi får se om hon återuppstår under 2012.

Inga kommentarer: