måndag 31 maj 2010

Hollywoodfruar, kyssar och restuppgifter

Läget är lätt labilt. Värmer upp dagen med att säga till en elev som vill hinna redovisa "we'll do you tomorrow" det blev mycket konstigt. Sedan redovisar en klass Romeo & Julia och de två killarna som har huvudrollerna kysser varandra framför sin lätt chockerade lärare. Därefter skrattar jag hysteriskt så jag gråter åt alla de restuppgifter som eleverna kommer på att de vill göra så här dagen före betygen ska vara satta och mailar en i desperation. De förstår inte att jag är mer desperat... Sedan är sista klassen utklädda till Hollywood-fruar i blonda peruker och leopardmönstrade klänningar och jag hinner tänka "hmm... de ser ju ut som mig. så där var jag klädd förra veckan"... Kanske fick de inspirationen därifrån =)

Inga kommentarer: