fredag 20 november 2009

I am sixteen going on seventeen

I am sixteen going on seventeen!
(Slår mig nu så mycket Twiligth-balscenen påminner om Sound of Music... Aldrig tänkt på det förrut). Håll till godo: ;)

Alltså...enligt min brors militärkollegor! (Ungefär lika troligt som att hon som spelar Liesl är det). Jag var på besök på Livgardet på Anhörigdag för några veckor sedan och efteråt hade de diskuterat allas anhöriga (gillas?) och gissat ålder på deras syskon... Snittåldern på mig var 17 år!! Alltså 17!! Hjälp! Gissningarna låg mellan 16, 17 och 18! Hallå jag är 28! Mina elever är 17! Måste nog skaffa en annan mösa... Jag vet att den drar av några år... Så här såg jag ut där nere.

Men 17???!!!
Döm själva.

3 kommentarer:

Mari sa...

Hoppas du inte pratade med dom o de ändå trodde du var 17 ..lite pinsamt. Men när det gäller utseendet så tycker jag inte det är så stor skillnad på 17 eller 27 åringar....kvinnor börjar "åldras" efter 30 ;) Skulle man däremot ta en 27 årig kille som en 17 åring vore det konstigare då killar "åldras" mycket mellan den åldern. Många tar Emeli för att vara Samuels lillasyster =)

Glamour Teacher sa...

nej jag pratade inte med någon :)

Mari sa...

Tur för dig det ;)