söndag 15 november 2009

I am JW

På senare har jag kännt mig som JW i Jens Lapidus Snabba Cash. Han lever över sina tillgångar och hänger med innegänget på Stureplan. Han bor hos en tant och kör svarttaxi för att ha råd med alla kläder och champagne. Sedan börjar han sälja kokain för att dra in mera snabba cash.
Som tur är behöver jag inte lägga alla mina pengar på designerkläder som JW måste göra. Överallt annars än på Stureplan funkar Gina Tricot-kläder lika bra. Men jag lever ändå över mina tillgångar, och hänger med folk som antingen har bättre inkomster än mig eller billigare boende. 80% lärarlön och ett tokdyrt hus är inte bra när man försöker leva smalltown-jetset-livet.

I fredags gick jag ut med the hockey WAGs fast jag redan har gjort av med alla mina glasspengar den här månaden, och tänkte att visst, jag kan ta det billigaste som finns på menyn, och på tisdag äter vi cateringbuffé med ämneslaget och det innebär kanske att jag får äta ris resten av månaden. Just nu har jag 74:- på kontot.

Frågan är bara vad jag ska göra för att få in mera cash. Svarttaxi eller kokainförsäljning?

3 kommentarer:

Little Miss Splendid sa...

Om du kommer på något vinnande koncept för att dryga ut kassan tar jag gärna emot förslag. :)

Glamour Teacher sa...

jag hade ju just två förslag.

Anonym sa...

Det är inte inkomsterna utan utgifterna det hänger på.