onsdag 20 augusti 2008

Back to stone age

Jag listar saker på minussidan på mitt nya jobb:
  • Genomsnittsåldern verkar vara ungefär 20 år högre än på mitt gamla jobb
  • I mitt arbetslag är majoriteten män i 60-års åldern
  • Min mentorskollega uppfyller alla fördomar som finns om manliga matte/fysiklärare
  • Ingen form av samarbete verkar förekomma. Och nej, det är ingen överdrift. När jag träffade min nya chef första gången suckade hon och verkade helt uppgiven och sa flera gånger att ”något vidare samarbete lärare emellan finns inte direkt” och att ”min gamla skola ligger nog väldigt mycket längre framåt på det området” (!). Kändes väldigt inspirerande och upplyftande.
  • Alla klassrum verkar (fortfarande 2008) ha krittavlor!
  • Läroböckerna för A- och B-kurs är indelad i två separata böcker så man måste hålla reda på och krångla fram och tillbaka med fyra stycken!
  • Det finns inga CD-skivor till läroböckerna (år 2008) utan man måste (år 2008) använda kassettband! 5 st kassettband per kurs!
  • Jag har dessutom bytt mitt (kanske lite överlyxiga) hörnskrivbord på gamla jobbet mot ett telefonbord som är kortare än de vanliga skrivborden. De andra kommer nu när de inte längre har ett telefonbord att stå precis bredvid min arbetsplats och ringa.
  • Man har (år 2008) ingen egen dator! Utan man måste (år 2008) dela med de andra! Det är verkligen sjukt krångligt! Och helt omöjligt när man alltid har varit van att ha egen dator. Det hade jag på mitt gamla jobb när jag jobbade där redan 01/02!

I say no more than: It sucks!

Inga kommentarer: