torsdag 17 juli 2008

solskensonsdag

idag har varit en hård dag (not). satt ute och solade på förmiddagen. sedan blev jag och mina föräldrar och bror bjudna på lunch på golfbanan av mormor o morfar. mkt trevligt o strålande väder! därefter hade jag en massagetid, sen blev det en stunds solning till, därefter middag hos mig med en fd kollega. senare på kvällen gick vi ut. det var 18-års gräns tydligen och vi kände oss rätt gamla...
på dansgolvet var det två 20-åriga killar som stötte på oss på. till slut sa jag till den ena killen att vi båda två är upptagna och för gamla för er, vi är 81:or =P. Det visade sig att vi kände till hans syster som är samma årgång som vi, och att vi har varit kollegor med hans mamma i år! rätt pinsamt tyckte han att det var. sånna gånger önskar man verkligen att man bodde i en storstad!! "alltså, vi är gymnasielärare" sa jag flera gånger, men det tog lång tid innan det gick in. sedan försvann de snabbt =P

Inga kommentarer: