tisdag 1 juli 2008

21-åring raggar på stylist

Måste bara återge bitar ur ett samtal jag hade med en (dryg, självgod) Stockholmskille på pendeltåget:

Dryg Stockholmskille 21 år: Vad jobbar du med då?
Jag: Jag är lärare på gymnasiet.
Den dryga Stockholmskillen ser väldigt förvånad ut: Jaha…
Jag: Ja… Det är kanske inte alltid vad man förväntar sig. Är väl kanske inte det yrket man skulle gissa på om någon frågade gissa hennes yrke.
Stockholmskillen: Näe. Snarare stylist.
1 poäng till Stockholmskillen.

Samtalet fortsätter:

Den dryga Stockholmskillen: Men hur gammal är du då?
Jag: Jag är 26 år, blir 27 i år.
Killen: Ja, men det är ju en fin årgång.
-5 poäng till Stockholmskillen.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha, det är inte det de handlar om... FRA bryter mot såväl de mänskliga rättigheterna som ett förbud mot åsiktsregistrering. Storbritannien blev precis fällda för att ha signalspanat i England, hoppas Sverige blir detsamma så får herr Drygfelt stå där med svansen mellan benen...