lördag 17 september 2011

Är det glamoröst att servera bord undrar jag?

Var en sväng på stan idag till en av galleriorna som skulle ha en typ glamour-temadag och eftersom jag missade förra helgens glamourkväll i det andra köpcentret tänkte jag att jag får väl se till att ta en tur under detta. Men jag vet inte riktigt... Gallerian är inte särskilt spännande what so ever och det spelar ju lixom ingen roll om man gör några försök till utsmyckningar av scenen i mitten när backdroppen åt ena hållet är en trappuppgång och en returstation för pantburkar och åt andra hållet en matvaruaffär... Det blir lixom inte så många glamourpoäng för det. Sen missade jag visserligen själva eventet som var ett High heel-run men jag vet inte om det heller... De tävlande skulle springa i klackar med en bricka med vattenfyllda glas och servera olika bord... Det var väl lixom inte Waitress 2011 det var tänkt? Nej, jag tycker det skulle vart ett riktigt Stiletto-run ute på gågatan. Då hade jag varit med. Det borde de ha på "Frikväll" nästa fredag. Som råkar vara min 30-års dag. Så jag missar allt som händer då också. Typiskt. Det är annars faktiskt ett evenemang som brukar vara lyckat. Och så brukar det vara 20 % i många butiker så man kan handla rabatterade stövlar... Vilket jag skulle behöva i år också.


Inga kommentarer: