tisdag 20 april 2010

Broarna

I afton har jag sprungit Broarna runt! För oinvigda innebär det 5 km runt två av stadens broar. Sju tisdagar i rad anordnas "tävling" med tidtagning. Man får dessutom vatten eller saft när man kommer i mål! Det uppskattas. Att tiden man går i mål på ropas ut av en speaker skulle jag däremot kunna vara utan. Tid var ingenting jag brydde mig om. Men nästa gång ska det förbättras. Då ska jag ha med mig en klocka. Lite koll måste man ju ha. Smått hysterisk ser jag ut. Så där lite galen. Så där som folk är som springer. Men sån är ju inte jag. Egentligen. Jag tror att det är lika hälsosamt att dansa till ett cover band på en nattklubb en lördagkväll. Ungefär. Det gjorde jag i lördags. Det var mycket roligare.

2 kommentarer:

Little Miss Splendid sa...

Ser fram emot eventuella "motionspass" på dansgolvet i sommar!

Glamour Teacher sa...

Oh yeah, you bet!