tisdag 12 januari 2010

Formsvacka

Tror jag är inne i en formsvacka. Både med bloggen, jobbet etc. Vad ska jag skriva om lixom? Har ingen inspiration. Och på jobbet känns det inte alls som jag har koll på läget, har sparat ihop mig alldeles för mycket jobb. Känns som att hjärnan har blivit sirap under jullovet och det går trögt även på bröllopsplaneringsfronten. Är även i en formsvacka rent fysiskt. Ikväll skulle jag minsann träna, men nej. Det blev bullar och muffins hos nyinflyttade grannarna istället. Trevligt, men usch, måste ju komma i bröllopsform till den 13e februari. Tur bara att det inte är en själv som gifter sig. Men bruden verkar lugnare än jag. Jag har ätit på mig alldeles för mycket julchoklad. Det är en förbannelse de där Alladinaskarna. Man får dem varje år och varje år säger man att man ska slänga/ge bort dem direkt, men ändå sitter man där och smaskar i sig alltihopa. För att inte tala om allt nyårssnacks som blev över. Nej nu är det dags att rycka upp! No more bullar for me. En jag känner ska deltaga i en Triatlon i augusti, mest som motivation för att komma iform. Jag kanske ska sikta på det jag med. Bra anledning att åka till Kanada :)

1 kommentar:

Little Miss Splendid sa...

Ooh, känner igen detta med bloggsvacka, men du lyckas ju i alla fall hålla igång din någorlunda. Jag har total idétorka. Få se om den kommer igång nu när det börjar ljusna ute ;)