torsdag 8 oktober 2009

Powerdressad for nothing

Idag hade jag tagit på mig min bestämdaste look: Glasögon, knut, kjol och seriös tröja. Inget rosa trams. Dags-att-prata-allvar-med-elev-och-verka-seriös-och-förtroendeingivande-inför-föräldrarna looken. EVK-klädsel med andra ord. Men all in vain. Eleven var sjuk. Allså "sjuk". Man upphör aldrig att förvånas. Vare sig över eleverna eller deras föräldrar. Inga detaljer här men det krävdes en runda runt skolan i kylan för att lugna ner mig och några kollegor fick lyssna på mitt surrande. Men nu är jag hemma, så nu borde jag verkligen inte bry mig längre. Alls. Borde nog inte bry mig över huvud taget. Nytt utvecklingsområde: bry mig mindre, ta åt mig mindre.

En manlig kollega tyckte i alla fall att jag var stilig idag. Såg ut som en riktigt bestämd fröken tyckte han. Så det var ju bra. Får alltid höra att jag ser så fröken-aktig ut när jag har på mig mina glasögon. Och det är ju bra att det ser ut så för på senare har jag verkligen varit mesigheten själv. Ännu ett utvecklingsområde: Bring the bitch back!

1 kommentar:

e sa...

Du var ju upprörd även dagen efter - nej det duger inte! Ingen elev eller förälder (särskilt inte i det här fallet) är värd att du retar upp dig så, det är bara du som far illa. Beräkna kostnaden och var som en gås. Bring the bitch back!