måndag 5 oktober 2009

I sure showed them

Måste bara skriva lite om förra veckans eftermiddagsfriluftsdag med Friluftslivsprogramet.

Vi passade på att göra dagen till mer än bara en eftermiddag och passade på att träna Core 06:45 med arbetslaget. Galet tidigt! Men jag tog mig upp och dit och var bara en aning sen. Men trångt var det! Förstår inte hur folk är så morgontidiga. Moroten att ta sig upp var att vi hade planerat in en frukost på Scandic efteråt och hotellfrukostar vill ju aldrig en glamour girl missa :) (i alla fall en sådan som äter. mycket). På tal om det måste jag bara inflika med att en jag känner som jobbar på psyket kommenterade vid ett annat frukostmöte här om veckan att jag hade beteendet av alla anorektiker de får in. Förrutom då att jag just hade vräkt i mig hur mycket mat som helst. Det han syftade på var att jag inte kunde sitta stilla. Andra kallar det Damp. Eller ADHD. De som känner mig väl typ min mamma och min make vet att det sista jag är är anorektisk. Då har jag hellre damp. Maken brukar påpeka ibland att jag äter mer än honom och det är nog sant. Har jag nu en ätstörning tenderar jag snarare att vara hetsätare. Så snare bulimiker än anorektiker. Förrutom att jag inte kräks då. Hmmm... Vad är man då - en bulimisk anorektiker? Eh... Nej jag är nog hyfsat normal. Tror jag.

Anyway. Frukosten intogs i träningskläder och där var det ett gäng Djurgårdsspelare som hade spelat match här kvällen före samt en del affärsmän så inte platsade vi särskilt bra inte men om man ska ha en lektion och sedan vara ute hela eftermiddagen så orkade inte ens jag klä upp mig. En av kollegorna sa att hon faktiskt hade funderat på morgonen om jag skulle tycka att det var ok att gå på Scandic i träningskläder. Men hey - jag är väl den första att sunka ner mig när jag kan. Men sen hindrar ju inte träningskläder att man har på sig något chict ceriset :) Sen hade jag min enda lektion för dagen i samma träningskläder som på frukosten (ja, jag hade faktiskt duschat och bytt om efter Core-passet)!

Men till det jag egentligen hade tänkt skriva om - efter lektionen hade jag en massagetid och därefter gick jag in på Subways för att snabbäta lite lunch, där träffade jag några kollegor från skolan jag jobbade på förra läsåret och deras reaktion var "Oj! Vad sportig du ser ut!". Bra! Vi har friluftsdag på Friluftslivsprogramet och jag försöker se ut som att jag platsar. "Ja du har verkligen hittat rätt look!". Yes! =) I sure showed them outdoorsy! =)

Inga kommentarer: