tisdag 28 oktober 2008

Ledtråd #2

Gillar när sådant här ligger hemma på vardagsrumsbordet när man kommer hem slut och less!

På kortet står det: "Ledtråd 2. Vet att ni redan listat ut vad som kommer att hända, vad överraskningen är. Men eftersom vi redan hade tänkt ut denna ledtråd så får ni den ändå".

Jag kan avslöja att innehållet i smällkaramellen var en Hus & Hem-tidning. Nr 11, 2008. Så om det var ledtråd nummer 2 är jag mycket förvirrad. Nu blev det hela intressant att knäcka igen. Vad tror ni att det är? Och varför är Hus & Hem-tidningen i så fall en ledtråd?!

Min bästa gissning just nu är att vi ska hem till dem först, och ledtråden till det är att på baksidan av tidningen stod deras adress. Det är det enda jag kan komma på just nu. Men det lite långsökt... Får läsa tidningen ordentligt nu får se... Men eftersom jag "vet" vad som kommer att hända den 22/11 har jag ytterst svårt att tro att det kommer att finnas med i Hus & Hem. Köp en själva vet ja och lek detektiver!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja men det är ju en takfläktsinredning!!!!!!!!! av den senaste modellen ( skulle själv vilja ha en sådan)

Glamour Teacher sa...

en takfläktsinredning?! för det första - vad är det?? och för det andra - vad har man det till? för det tredje - varför skulle vi få det som tack för bröllopsvärdsskap? för det fjärde varför vill du ha det? och för det femte - vem är du?? =)

Anonym sa...

Alltså det är min spontana tanke när jag sitter å läser ledtrådarna... Om jag inte minns fel, så fanns det en artikel i någon inredningstidning, där det var ett reportage om just takfläktar. Det senaste modet var, att takfläkten skulle "matcha" det övriga i rummets inredning. Å visst vem vill ha en sån??? Ja, det skulle väl bara vara för sakens skull att man skulle vilja ha en sån..

Sen så vet ju inte jag hur era vänner är! De kanske känner för att ge er en sådan bara för att, eller så är jag bara helt ute och cyklar

Hoppas man får veta vad det är.
MVH