måndag 27 oktober 2008

2300:-

En av mina nyfunna nya trevliga kollegor sa idag att hon aldrig har tid/ork/lust/inspiration till att gå på stan och shoppa sedan hon blev mamma, och att hon därför endast har spenderat 2300:- på kläder o. dyl. till sig själv sedan hennes lille son föddes.

Sonen är nu drygt två år (två år och fyra månader tror jag det var)!

Det tog mig emot att måste erkänna att jag nog lätt spenderar 2300:- till mig själv per månad! Och det är nog en månad då jag har hållit igen ganska ordentligt!

Som min kära mor brukar säga - det ska bli mycket intressant att se hur jag blir den dagen om och när jag själv blir småbarnsförälder. Inte kanske så att jag och det lilla barnet kommer att ha matchande designerväskor som Angelina Jolie och hennes dotter (ska väl ha en själv möjligtvis). Men nog tror jag att risken snarare kommer att vara att jag kommer att lägga 2300:- på bäbisen, och 2300:- på mig själv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm ..då shopping i många fall kan vara ett substitut till något man saknar, kan det ju vara så att man naturligt shoppar mindre när man får ett barn.(?) Men 2000 på 2 år ..där ligger tom jag i lä=)

Anonym sa...

Det är inte så spännande att köpa mammakläder som man ändå bara kan använda några månader och sen väntar man på att man ska gå ner några kilon innan man kan köpa nytt... I mitt fall har våra två barn kommit ganska tätt och nu när det är dags att köpa nåt ligger jag flera år efter rent modemässigt. Man känner sig otroligt gammal och obekväm när man går in på Gina Tricot...

Glamour Teacher sa...

det kan jag förstå. men det jag har sett och hört av kompisar som väntar/väntat barn är mammakläder riktigt snygga numera. det finns ett betydligt bättre utbud än det fanns kanske på 80-talet. men sen är det ju så klart ganska omotiverande att handla när man vet att storleken inte kommer att passa efter några månader. men modet idag är ju ganska stort så vissa plagg kan man faktiskt ha gravid eller inte. och sen går det ju handla mycket billigt på HM/Gina/Vero Modo och ofta tycker jag att man ändå köper en top som kanske bara håller en säsong. många av trenderna kanske bara håller under en graviditetsperiod. sedan är man less och vill ha något nytt. så är iaf jag. jag handlar hellre billigt ofta o byter ut, än riktigt dyra basplagg som man kan ha länge. det är ju roligare med variation!