tisdag 30 oktober 2012

Barcelona-weekend

Jag och syster och mamma har varit på shopping- och sightseeing-helg i Barcelona. Ganska najs har vi haft det och inget regn som utlovats blev det.

Vi shoppade snabbt på oss var sin svartvit leopardmönstrad påse och var sin Zara-påse. Det såg faktiskt ganska löjligt ut. Men sak samma. Vi är rätt löjliga. Vi underhåller flygresenärer och restaurangbesökare och kypare överallt. Alltid är det nåt. På den här bilden kan man för övrigt också notera att mamma gick en heldag i Birkenstock. Inte är det många som ens skulle komma på tanken att ta med sig sånna på utlandsresan. Möjligen att ha på hotellet kanske. Men på stan? :) Men vad gör man inte när man har fått skavsår? Själv fick jag byta byxor med min syster andra dan för att jag hade fått skavsår på insida lår av mina nyköpta byxor som jag sa flera gånger var så otroligt sköna. Det höll vi dock för oss själva. Inga restaurangbesökare behövde beskåda det.

3 kommentarer:

Little Miss Splendid sa...

Nästa gång vi ses vill jag ha en fullständig Barcelona-rapport, must-sees, bästa shoppingtipsen etc. Jealous!

Glamour Teacher sa...

Vadå du har ju rest massor själv! Men visst! :)

Little Miss Splendid sa...

Barcelona ligger på min lista av "ställen-jag-velat-besöka-sedan-jag-var-15" :)