lördag 2 juni 2012

Fulkris

Jag har en fulkris. Eller är det kanske en ålderskris? Jag och maken råkade börja titta på gamla foton från när vi köpte huset ungefär. Fem år gamla foton. Och det jag slås av är hur ung jag ser ut. Och blond. Och smal. Jag trivs inte i min mörka (för)korta frisyr (det var jag som sa åt frisören att klippa en lite kortare page än vad jag egentligen vill ha eftersom mitt hår växer som ogräs vid en södervägg), med mina gråa hårstrån, med mina extrakilon som helst vill hamna där jag mist av allt vill ha dem, med att jag allt som oftast måste ha på mig mina tråkiga (men inte nog gamla för att motivera ett köpa av nya)glasögon och att jag bara kan köpa kläder som döljer istället för de jag tycker är roliga och snygga. Dags att banta och blondera sig igen? Kankse lite botox och en ögonlaserbehandlig while am at it? Eller bara förlika mig med tanken på att 30 inte är 20. Inte ens 25.

3 kommentarer:

Little Miss Splendid sa...

Känner så väl igen det där med att tröttna på brunt hår efter ett tag, särskilt när sommaren är i antågande och man suttit och bläddrat bland gamla foton. Nu lär du inte upprepa mitt misstag med impulsiv hemblondering och clownhår till följd, men kanske är det värt att ge frissan i uppdrag att ge dig en ny look? Tycker att du är jättefin och att du har ångest alldeles i onödan, men det är alltid kul med lite förnyelse! :)

Anonym sa...

Förstår inte vad du pratar om för mig är det precis tvärtom.
/A

Frk O sa...

Själv är jag supersnygg. Verkligen. Eller inte.