torsdag 14 juni 2012

Äntligen semester!

Som alltid består ju våren mest av rättning och betygssättande. Mitten av april till mitten av juni gör man inte mycket annat. Så då uppskattar man ju till viss del om vädret är lika tråkigt som i år, men tristess ger ju också tristess så så värst inspirerad har man ju inte direkt varit. Jag blir ju faktiskt även mer motiverad till att jobba när solen skiner. Men några fler glamour-moments än vanliga vårar har det ändå funnits utrymme för i år eftersom jag "bara" har haft 135+21 prov och uppsatser att rätta den här våren motför de vanliga ca 291 jag brukar ligga på.


Jag listar :


Releasefesten för den där nya tidningsbilagan

Middag med maken på restaurang

Utekväll på krogen med kompispar

Utekväll på krogen med tjejkompisar

Eurovisionschlagerkväll

The Hunger Games på bio och middag med syster

Systers födelsedagskalas och -fest

Inflyttningsfest

En solig och varm helg

Morsdagsfirande med sminklektion på Make Up Store och shopping

Cityfest (vilket visserligen mest innebar att frysa ihjäl i blåst)

Mer shopping

Skolavslutning

Mysfika på solig altan med finkollegorna

mm.


So it's not all work.

Och imorgon drar jag till Stockholm och firar semester!


1 kommentar:

Little Miss Splendid sa...

Hoppas att du får en underbar semester! Så välförtjänt!