lördag 28 april 2012

Personalfest

När lärare festar loss är det alltid väldigt välorganiserat och pyssligt. Konstigt vore väl annars. Tror att vi lärare har en förkärlek till att skriva ut saker och klippa till små lappar. Här var det amerikanskt tema och bordsplaceringsskyltar med flaggan och foton på olika kända amerikaner. Jag fick vara Arnold Schwarzenegger för en kväll. Absolut en mycket bra idé. Vi fick också se en cheerleadingshow och avnjuta god amerikansk mat. Sen dansades det natten lång. Eller i alla fall resten av dagen lång. En mycket trevlig tillställning. Det enda som kunde gjort bättre var min klädsel. Särskilt glamourös var jag inte. Dammiga tights i ett försök att klä ner en lite för fin klännig var inget bra stilknep direkt. Det jag egentligen skulle ha på mig var ett par mörkmörkblåa jeans och en vit blus till högklackade skor, så där lagom uppklätt. Men jag hade upptäckt att jeansen färgade av sig även fast jag hade tvättat dem en gång men glömde bort att jag skulle tvätta om dem under veckan och jag vågade inte riskera blusen, allt annat var i tvätten och de sista paret svarta strumpbyxor hade jag rivit sönder i Umeå för två veckor sedan och glömt köpa nya. Men det hade ju funnits bättre alternativ. Lacktights eller faktiskt hudfärgade strumpbyxor, även om de är glansiga blir man ju inte så värst uppklädd i med en kofta över. Svart klännig och svarta tights i olika svarta nyanser funkar ju bara inte. Här blir det skärpning framöver. Inga fler bortglömda tvättar och strumpbyxor och dags att shoppa festkläder så jag har mer att välja på! En viss standard är ju som utlovad att hålla om man ska kalla sig Glamour Teacher. Just nu är det för mycket Mom över det hela.


3 kommentarer:

Frk O sa...

Vem tror du stod för pysslet? ;) Lite överdrivet, men jag gillar´t!

Little Miss Splendid sa...

Du skulle ha haft din nya kofta ju! :)

Glamour Teacher sa...

Kunde la väl tro det! :) Bra jobbat festfixarn!

Jo jag skulle ju det. Det kändes bara lite för nerklätt. Om jag hade ingått i festkommittéen kanske hellre.