onsdag 18 april 2012

Alltid retar det nån

Eller hur Agnes?


Helgen har innehållit flärd och glamour och shopping och snöstorm och sova på soffan. Tjejhelg i Umeå. Oj så länge vi har pratat om detta. Men har inte den ena varit gravid så har den andra just fått barn eller så har det bara inte blivit av. Det är helt enkelt svårt att samla tjejer i vår ålder med barn och karriärer (?). Ok, kanske inte så mycket karriär just i mitt fall men ändå ett jobb som gör att man inte riktigt fixar med så mycket utöver det vanliga under så kallade blåveckor. Men nu var det ju "påsklov " i mitt fall så det fick gå. Denna kofta inhandlades bland annat. Jag brukar annars försöka vara lite diskret i min klädsel på jobbet (i väntan på läraruniformen) men nu kände jag att det behöver väl inte var en hemlighet att man gillar USA när man är engelsklärare och har vistats i landet i 8 månader total.


På tal om karriär frågade min chef idag upp om mina tjänstegöringsönskemål inför nästa läsår och det slog mig nyss att det måste ju innebära att jag inte blir av dem som tvingas lämna skolan nästa år som vi hotats om pga färre elevantal. Hurra för mig! (Jag har ju redan gjort mitt år i exil och det tänker jag vägra göra om. Då får det vara någon annars tur före. *Fortfarande bitter*)


2 kommentarer:

Little Miss Splendid sa...

Klokt av dem att hålla hårt i dig! :)

Kommer att leva länge på tjejhelgen!

Glamour Teacher sa...

Roligt att du känner så Splendid!