onsdag 8 december 2010

Tålamod

Tålamod är nog den främsta egenskapen man behöver som lärare. Och det har jag lite brist på, och ändå lite mindre sedan jag blev gravid. Och tyvärr är det inte lika lättlöst som järnbrist. Önskar det fanns ett piller man kunde ta... men i yrket är jag nog ändå mkt tålmodigare än privat. Kanske just för att det alltid förbrukas upp? När jag väl kommer hem finns det inte mkt kvar att ta ur... I veckan har jag redan förbrukat min dos tålamod och det är två arbetsdagar kvar... There's only so much you can take. Vissa elever får en verkligen att fasa för föräldraskapet... Men jag ska ju få ett snällt och enkelt barn, eller hur?
Published with Blogger-droid v1.6.5

8 kommentarer:

Anonym sa...

Det märks

Anonym sa...

Det märks

Anonym sa...

Det märks

Anonym sa...

Det märks

Anonym sa...

Det märks

Agnes sa...

Man brukar få de barn man förtjänar så du får rannsaka dig själv. ;)

Glamour Teacher sa...

Oj har jag mån tro ett hatfan som måste påpeka det fem gånger? Intressant. Själv har jag aldrig förstått sånt där, varför ägna tid åt att läsa vad någon man inte gillar skriver? Min tid är för värdefull för det.

elenor sa...

eller så var det maken som fastnade på repeat-knappen ;)